Khao Sok & Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindsay Hunter - WaarBenJij.nu Khao Sok & Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindsay Hunter - WaarBenJij.nu

Khao Sok & Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

22 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

16 augustus:
Om 07.00 moesten we al op de boot zijn richting het vaste land om door te reizen naar Khao Sok. Dus vroeg ons bed uit en hup, richting de boot. Het vreemde was wel dat de boot er volgens het blaadje 3uur over zou doen en er uiteindelijk maar 2uur over deed, helemaal prima natuurlijk! We hadden een ticket gekocht voor de boot inclusief vervoer naar Khao Sok (wel zo makkelijk). Zodra we van de boot af kwamen werden we dus ook meteen in een touringcar gestopt waar alle mensen richting Khao Sok in moesten stappen. Dit was zowaar eens goed geregeld, waren we erg verbaasd over! Na een uurtje te hebben gereden werd er opeens gezegd "iedereen eruit!". Dus wij er maar uit... Bleek het een overstap station te zijn waar iedereen dus weer werd opgesplitst in kleine busje naar verschillende locaties. Hier kon je ook wat eten, dus wij vroegen hoelaat de bus richting Khao Sok ging: tussen 12 & 1" kregen we als antwoord, het was op dit moment kwart voor 12. Dus toch maar snel eten gekocht en naar binnen gewerkt. Uiteindelijk kwam de bus om kwart voor 1.... Met een volgepropte minivan gingen we door naar Khao Sok, wat nog 2 uur rijden was. Eenmaal daar aangekomen goot het van de regen. Echter moesten we vanaf het bus station nog wel bij het hotel komen, het liefst droog. Dus pakte we een taxi (of iemand die je gewoon wegbracht voor wat geld) naar het hotel. Hier aangekomen kregen we te horen, geen eten mee, dat trekt dieren aan. Mooi, hadden we ook niet. Heerlijk relaxt hostel, lekker met een jungle gevoel, aangezien de receptie overdekt was maar wel volledig buiten. Eenmaal terug in onze kamer bleek een dier nog een plastic papiertje te hebben gevonden in het zijvakje van Brian z'n tas. Je kan wel raden, daar zit nu in gat in... Ik kan je vertellen, daarna ga je niet zo lekker slapen... Maargoed, toch enigzins gelukt.

17 augustus:
Gisteren hebben we heel erg zitten twijfelen om de 2 daagse tour, inclusief overnachting op het meer te boeken, aangezien het de gehele dag had geregend en de vooruitzicht niet goed waren. We hadden het toch maar geboekt! Vandaag werden we dus om 09.00 opgehaald om richting het meer te gaan. Na een tussenstop bij een marktje kwamen we aan bij het meer waar we op een longtail boot gezet werden. Met deze boot vaarde we voor een uur door het prachtige meer met zijn steile bergwanden, wat een adembenemend gezicht was dit! Na een uur waren we aangekomen bij de huisje, op het meer en rondom overal jungle! Geen luxe, maar gewoon een matras. Meer paste er ook niet in het huisje. We kregen eerst even de tijd om te zwemmen om vervolgens te gaan lunchen. Na de lunch zouden we een 3uur duurden wandeltocht door de jungle gaan maken. Na een klein ritje met de boot kwamen we aan bij de plek waar we gingen wandelen. Er werd ons al verteld dat het erg modderig was. Bij aankomst zagen we mensen helemaal nat er uit komen, wij lachen natuurlijk. Maar na een paar minuten wandelen kwamen we er al snel achter waarom ze nat waren, je moest namelijk gewoon door riviertjes lopen. En niet tot je enkels, maar gewoon tot je heupen! Wel super leuk natuurlijk! En weer heerlijk verder door de modder banjeren, niet de modder die wij kennen, maar gewoon de modder waar heel je voet in weg zakt. Na een tijd te hebben gewandeld kwamen we bij een waterval uit waar we even konden zwemmen. Vervolgens weer terug gelopen en hadden we een geweldige wandeling en avontuur beleefd. Overigens zaten we met een super gezellige groep! 16 mensen tussen de 20 en 30 jaar oud. Na de wandel gingen we met de boot weer terug naar huisjes en kwamen we apen tegen! Daarna kregen we een half uurtje de tijd om uit te rusten om vervolgens weer met de boot het meer op te gaan voor de avond safari. Hierbij zijn we weer een ander soort aap tegen gekomen, echt geweldig! Na lekker avond gegeten te hebben en met iedereen gekletst te hebben zijn we moe en voldaan al vroeg ons bedje in gedoken. Want de wekker voor morgen staat alweer voor 07.00!

18 augustus:
Wonder boven wonder hebben we eigenlijk best prima geslapen. Helaas moest ik wel midden in de nacht naar de wc. Wat betekende dat je een heel stuk over vlonders naar een bruggetje moest lopen richting het vaste land (lees jungle) waar de wc's gevestigd waren. Gelukkig ging Brian mee! Aangezien we halverwege ineens een keiharde knal in de jungle hoorde.. waarschijnlijk Bamboo dat brak. In de ochtend stond gelijk weer een bootsafari op het programma. Hierbij hebben we 3 verschillende apen gezien! Waarvan we 2 al gisteren ook hadden gezien. Maar ver weg, hoog in de boom hebben we ook de gibbon gezien! Na de safari was het ontbijten met pannenkoeken met bananen. Jummie! Daarna was het snel inpakken om weer met al onze spullen een boottocht te maken naar een grot. In de grot kwamen we helaas wel grote spinnen tegen en een python. Ik had nog zo gehoopt Thailand uit te komen zonder grote spinnen of slangen te hebben gezien. Vanuit hier zijn we weer langs de prachtige steile bergwanden terug gevaren naar het begin van het meer, waar de minivan weer op ons stond te wachten. We zijn nog maar een viewpoint gereden waar we lekken hebben gelunched en vervolgens zijn we weer terug gebracht naar het hotel rond 15.00. wat een geweldig avontuur was dit! In de avond lekker gerust en helemaal niks gedaan. Deze nacht hebben we in het hotel wel wat beter geslapen, aangezien het huisje wat beter was dichtgemaakt (dus minder enge beesten).

19 augustus:
We zijn nog steeds bij Khao Sok. Vanavond nemen we de trein richting Bangkok. We waren dus niet van plan veel te gaan doen vandaag. Lekker uitgeslapen, ontbeten, het straat (meer is het dorp eigenlijk niet) uitgelopen en voor Brian een nieuwe bril gekocht, die was hij namelijk tijdens de jungle tocht verloren. Hierna lekker gelezen en gewacht totdat de minivan ons om 16.00 om kwam halen. Rond 17.30 waren we in Surat Thani waar we hoopte de nachttrein te kunnen pakken, aangezien we niks hadden gereserveerd. De vrouw aan de balie vroeg of we de nachttrein voor vandaag wilde, wij zeiden ja en ze draaide de kaartjes uit. Wat bleek, we hadden de trein van 17.36! Wat een chaos gelijk. Zo denk je nog een paar uur te hebben en zo zit je gelijk in de trein. In de trein gingen we dus maar eten, ergens achteraf in de restaurantcoupe waar alleen maar Thaise mensen zaten. Maargoed het eten smaakte heerlijk! Eenmaal terug in onze coupé bleken de bedden al zijn uitgeklapt. Jammer voor ons, aangezien we weer de bovenste bedden hadden (lees smal en geen raam). Maar dit keer waren we beter ingesteld op de treinrit dan de eerste keer. Na een tijdje nog even gelezen te hebben vielen we redelijk snel in slaap met een gevuld buikje.

20 augustus:
Al vroeg zouden we aankomen in Bangkok, half 6. Echter hadden we flink wat vertraging opgelopen, dus waren we er om 7uur pas. Voordeel was wel dat zodra je wakker werd, we er praktisch al waren! Dan gaat je reis toch echt snel (ookal was het een reis van meer dan 12uur). Eenmaal aangekomen wilde we een taxi nemen naar ons hotel, helaas wist geen enkele taxichauffeur waar het was. Ookal was het redelijk dichtbij en lieten we het op een kaart zien. Uiteindelijk hielp een agent ons door het uit te leggen aan het taxichauffeur en die bracht ons bij het hotel. Rond 8uur waren we er al, maar gelukkig was het hotel al open! En we konden zelfs onze kamer in! Nu rustig nog even op bed te hebben gelegen gingen we eind van de ochtend maar eens op pad. We zijn naar de grote shoppingmalls gegaan, waaronder MBK Center. Wat is dit imens groot! Wel super leuk, elke verdieping heeft iets anders. De 1 echt souvenirs (of nouja, troep uit China), 1 kleding, 1 alles voor je mobiel, etc. Daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan om vervolgens naar de Patpong Night market te gaan. Dit was bij het red light district van Bangkok. Wat ook wel een grappig was om te zien. We hebben hier het aanbod om de "ping pong show" te zien maar afgeslagen. Aangezien dit geen echt ping pong is... Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan.

21 augustus:
Vandaag begon de dag met het zoeken naar een ander hotel, aangezien de vorige ons niet bepaald was bevallen. Vlak in de buurt vonden we en andere en gelukkig kregen we van ons eerste hotel de resterende 2 dagen qua geld terug. Vanuit het nieuwe hotel zijn we naar nog een aantal shoppingmall gegaan. Waaronder de grootste van Thailand en nummer 10 van de wereld. Hier zijn we niet bij elke verdieping geweest, was wel erg groot! Verder zijn wel lekker gaan eten bij een Italiaan en hebben we rustig aan gedaan de rest van de dag.

22 augustus:
Na eerst lekker ontbeten te hebben en heerlijk te hebben geslapen in ons nieuwe hotel zijn we richting Wat Po gegaan. Dit een tempel complex met de grootste liggende Boeddha erin. We zijn met de lokale boot richting deze tempel gegaan, wat betekend: dringen! De boten zijn zo afgeladen dat je naar binnen word gepropt. Maarja wat wil je ook voor nog geen €0,25 per persoon. Onderweg naar deze boot zijn we nog langs het hotel gekomen waar de hangover II is opgenomen. De tempel waar de Boeddha in lag was erg druk, maarja dit was dan ook "het" ding om te zien. Verder was het complex vrij rustig, wat erg fijn was. Na een tijd hier te zijn gebleven zijn we weer naar de boot gelopen om vervolgens weer richting het hotel te gaan. Daarna zijn we nog hier in de buurt naar een Indiaanse tempel geweest. Die viel erg tegen, aangezien er overal hekken voor stonden. Wat wel erg leuk is om te merken is dat Bangkok, na een maand gereisd te hebben, veel minder hectisch en angstig aanvoelt. Je weet hoe je overal komt en hoe alles in zijn werk gaat. Heerlijk! We zitten ook op een totaal andere locatie dan de eerste 3 dagen Bangkok, waarvan we nu veel meer kunnen genieten en het echte Bangkok kunnen proeven. Na weer even gerust te hebben in het hotel zijn we net voor zonsondergang naar een skybar gelopen hier in de buurt. Hier hebben we onder het genot van een hapje en een drankje heerlijk de zonsondergang gezien. Wat een prachtige laatste avond in Thailand was dit! Weer terug in het hotel lekker gelezen, spelletjes gespeeld en nu heerlijk slapen.

Morgen is helaas de laatste dag alweer aangebroken van de vakantie. Om 21.35 Thaise tijd vliegen we weer richting huis. Het is stiekem toch ook wel weer erg lekker om weer naar huis te gaan, ookal hebben we het hier ontzettend naar ons zin gehad. Morgen zijn we nog van plan om naar het Lumphini park te gaan en daar lekker op de waterfiets rond te dobberen.