Reizen, reizen en nog eens reizen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindsay Hunter - WaarBenJij.nu Reizen, reizen en nog eens reizen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindsay Hunter - WaarBenJij.nu

Reizen, reizen en nog eens reizen

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

27 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Reizen, reizen en nog eens reizen, maar uiteindelijk zijn we dan toch echt in Bangkok en hebben we de eerste dag er inmiddels al weer op zitten!

25 juli:
Het reizen begon vanaf huis waar mijn vader (Chris) ons ophaalde om ons naar de trein in Utrecht te brengen. Vanaf daar namen we de internationale trein richting München aangezien we hier de volgende dag vandaan vlogen. De trein had een zeer korte tussenstop (lees 6 minuten) op Mannheim waar we over moesten stappen. Het was dan ook aardig zweten toen de eerste trein vertraging op begon te lopen! Gelukkig had de tweede trein ook 5 minuten vertraging en haalde we onze overstap prima. Na aan te zijn gekomen op München centraal moesten we nog richting ons hotel, in Hallbergmoos (vlakbij de luchthaven). Hiervoor moesten we een soort metro pakken en daarna nog eens een bus. Maar na een flinke dag reizen kwamen we moe, maar voldaan in ons hotel aan! 's Avonds nog even lekker schnitzel gegeten en daarna op tijd ons bed in gedoken. De wekker stond namelijk al weer vroeg.

26 juli:
Deze dag bestond vooral uit vliegen. De eerst vlucht van München naar Dubai ging om 10.35. Rond half 9 waren we op het vliegveld om onze backpacks in te leveren en door de douane heen te gaan. Brian werd er tot 2x toe uitgepikt! 1x bij de tassencontrole voor een drugstest en 1x bij de paspoort controle, maar natuurlijk niks aan de hand! De vlucht naar Dubai duurde uiteindelijk 5uur en 20 minuten, wat sneller was dan gepland, woehoe! Daarna hadden we 4uur tussenstop op Dubai om vervolgens weer in het volgende vliegtuig (Airbus A380!) te stappen naar Bangkok (22.30 Dubai tijd). Deze vlucht duurde uiteindelijk 6uur.

27 juli:
Om 08.00 (Thailand tijd) kwamen we aan in Bangkok. Door de douane ging makkelijk en ook de backpacks hadden we snel te pakken. Daarna moesten we dus nog naar het hotel zien te komen. We liepen de luchthaven uit en zagen al vrij snel een bus die ons voor 60 baht pp (€1,50) naar de straat naast ons hotel reed. Helemaal vol energie en spanning stapte we de bus in, maar al snel sloeg de vermoeidheid toe. Na zoveel gevlogen te hebben en niet geslapen te hebben waren we toch aardig moe... En toen bleek de busrit ook nog eens een uur te duren. Máár uiteindelijk zijn we om 11.00 bij ons hotel gekomen. En wonder boven wonder mochten we direct onze hotelkamer in.

Na een korte powernap zijn we Bangkok gaan verkennen. Wat een chaotische stad! En dan vooral qua verkeer en het oversteken. Er zijn zebrapaden, maar daar stoppen ze ook niet voor... Oversteken is dus een flinke klus. Lekker overal heen gestruind en lekker geluncht. Heerlijk om de cultuur hier op te snuiven. Vervolgens even bij het hotel het zwembad ingesprongen en opgefrist voor de avond. Weer lekker geslenterd, onder andere over Khao San Road, wat hier om de hoek zit. Maar wat is Bangkok ook leuk in de avond! Ontzettend kleurrijk en levendig! Na zo'n intensieve eerste dag (en daarvoor natuurlijk niet geslapen) zijn we maar vroeg naar bed gegaan om bij te slapen.

Groetjes uit het leuke en zonnige Bangkok!

• 27 Juli 2017 - 18:59

Ellen Horvers:

Nu wordt het genieten van alle mooie dingen daar.
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar de foto's.

• 27 Juli 2017 - 20:00

Mama:

Super fijn dat het vliegen goed is gegaan. Ja het is een hele trip om er te komen, maar dan heb je ook wat :-) . Lekker zo'n zwembad om even af te koelen. Het zal er wel warm/klam zijn. Ben benieuwd naar jullie foto's van morgen (Downtown Bangkok). xx

• 27 Juli 2017 - 20:33

Frans En Astrid:

Fijn dat de reis zo soepel is verlopen. Wat een ontzettend leuk eerste verslag. We kijken al weer uit naar jullie volgende belevenissen. Nog een fijne dag in Bangkok morgen. Liefs pap en mam.

• 28 Juli 2017 - 23:35

Evelien :

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Wij zijn benieuwd naar jullie avonturen.
    Xxx
    Van ons