Van de chaotische stad naar de rust - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lindsay Hunter - WaarBenJij.nu Van de chaotische stad naar de rust - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lindsay Hunter - WaarBenJij.nu

Van de chaotische stad naar de rust

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

30 Juli 2017 | Thailand, Kanchanaburi

28 juli:
Dit was de eerste echte dag in Bangkok. De wekker stond alweer vroeg (05.45) aangezien er om 06.30 bij de fietsroute van Co van Kessel moesten zijn, die in totaal 5uur zou duren. Met een groep van 16 mensen (14 Nederlanders en 2 Amerikanen) gingen we door de meest smalle straatjes van China town, wat echt geweldig was! Vervolgens gingen we 30 minuten met een longtail boot over het water (met onze fietsen erop) naar de westelijke kant van Bangkok. Wat was dit een verademing in vergelijk met het drukke centrum! Heerlijk! We fietsten tussen de bananen, mango en kokosnoot plantages door over smalle verhoogde paadjes. En alweer was het heerlijk weer! Na de fietstocht zijn we met de lokale boot naar Wat Arun geweest, deze vonden we toch wel tegenvallen. Na wat in de buurt te hebben rondgelopen zijn we de rivier over gestoken met de boot om de grote liggende Boeddha op te zoeken. Helaas was het hier ontzettend druk, aangezien het blijkbaar een nationale feestdag was omdat de nieuwe koning jarig was. Dus de grote liggende Boeddha gaan we maar bekijken als we weer aan het einde terug zijn in Bangkok. Vervolgens zijn we met de tuktuk terug naar het hotel gegaan om te gaan zwemmen. Precies op het moment dat we wilde zwemmen ging het keihard regenen, gelukkig maar eventjes. Daarna nog lekker gegeten vlakbij het hotel en naar bed gegaan.

29 juli:
Op deze dag zijn we van Bangkok naar Kanchanaburi gereisd, wat 2uur en 15 minuten duurde. Dit was met een kleine busje en kostte maar €2,50 pp. Echt bizar de prijzen hier. Toevallig zaten er ook 2 Nederlanders in de bus dus daar hebben we gezellig een tijdje mee gekletst. Nadat we aan waren gekomen in Kanchanaburi hebben we een tuktuk gepakt naar de bridge over de rivier kwai om daar lekker in een restaurantje wat te drinken en uit te zoeken waar we gingen slapen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen in 'the river kwai bridge resort', wat vlakbij de bridge over de rivier kwai ligt en aan de rivier ligt, echt prachtig! Vervolgens zijn we na even uitgerust te hebben naar de bridge over de rivier kwai gelopen, wat een drukte is het daar! Natuurlijk over de brug gelopen, helemaal naar het einde waar we vervolgens een (Chinees) tempelcomplex zagen, en bizar genoeg was er helemaal niemand! En dit terwijl het zo dicht bij een grote toeriste trekpleister ligt, maarja blijkbaar loopt niemand door. Beter voor ons! Hier nog lekker een tijdje rondgelopen en vervolgens weer terug gegaan naar het hotel om wat te zwemmen en vervolgens naar de night market een stuk verderop te gaan. Bleek uiteindelijk wel erg ver lopen te zijn! Op de terugweg halverwege maar een tuktuk aangesproken die ons terug had gebracht naar de brug, aangezien we hier wat wilde gaan eten. Daar aangekomen bleek alles dicht te zijn... Konden we dus weer terug lopen, maar uiteindelijk een heerlijk tentje gevonden waar de eigenaar ons nog een aantal tips gaf om te gaan bekijken.

30 juli:
Vandaag hebben we scooters gehuurd, of eigenlijk motoren aangezien ze 125cc zijn. Beide een scooter natuurlijk, aangezien we allebei het rijden nogal leuk vinden. Eigenlijk wilde naar de Erawan watervallen gaan, maar de eigenaar van het restaurant van gisteren had ons verteld dat er zo'n 25km verder een veel mooiere waterval (Muay Mae Khamin waterfall) was en zonder toeristen, waar alleen de Thai zelf komt. Dit gingen we dus ook doen! Niet wetende dat het een rit was van totaal 240km... Maar uiteindelijk was het het dubbel en dwars waard! Wat was de omgeving toch prachtig waar we doorheen reden. We zijn geen toerist tegen gekomen en soms hadden we zelfs kilometers zonder dat we iemand tegen kwamen. Voordat we naar de watervallen gingen hadden we nog een tussenstop bij de Phra That Cave. Een grot met stalagmieten en stalactieten. We hadden hier niet zoveel van voorgesteld maar werden helemaal overdonderd. Je moest met een gids via een smal ingangetje naar binnen, maar binnen was het echt verschrikkelijk groot. Echt prachtig! Ook hier geen toerist gezien, gingen met Thaise mensen zelf naar binnen. Zij probeerde ons ook alles uit te leggen wat de gids zei, het is echt heel lief volk. Daarna dus doorgereden naar de watervallen. Ook hier weer ontzettend verbaasd over! Echt GEWELDIG! Het was zo mooi en we hebben er slechts 2 andere toeristen gezien, verder alleen Thaise mensen. Hier hebben we ook heerlijk gezwommen bij een stuk waterval waar niemand was. Vervolgens zijn we het hele stuk (120km) weer terug naar het hotel gereden en hebben we nog lekker gegeten en nog een duik genomen in het zwembad. En vandaag dus alweer heerlijk weer! En dat terwijl het eigenlijk regenseizoen is... Ons hoor je niet klagen!

Groetjes vanuit het heerlijke Kanchanaburi!

• 30 Juli 2017 - 18:52

Astrid En Frans:

Wat hebben jullie in die korte tijd dat jullie er zijn al veel gedaan en gezien. En zo mooi om te lezen dat jullie zo genieten. En wat een prachtige foto's iedere keer. Wij genieten hier mee. Je schrijft zo leuk dat het heerlijk is om je verslag te lezen.Pap en mam xxx

• 30 Juli 2017 - 22:46

Jeff & Marg:

Leuk verhalen Lins & Brian. Zo te lezen hebben jullie beiden veel plezier met je vakantie gehad in een korte tijd, en nog meer dan 3 weken te gaan! Hopelijk blijft het heerlijk weer. Wij kijken uit naar de volgende verslag, liefs nanny & granddad xx

• 31 Juli 2017 - 18:52

Opa Co En Oma Ludie:

hallo wat een fantastisch verslag hebben jullie al gemaakt in zo korte tijd.
    Fijn te lezen dat jullie zo genieten en mooi weer hebbenI
    Wij wachten weer met plezier op jullie volgend verslag.
    Nu brian en Lindsay heel veel plezier en de lieve groetjes xxx

• 02 Augustus 2017 - 12:11

Oma En Opa Van Eden:

We hebben jullie reisverslag gevolgd. Fijn te horen dat het tot nog toe heel erg leuk

is. Blijf lekker genieten. We wachten met plezier op jullie volgende verslag.

Groetjes van ma en pa.