Reizen naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lindsay Hunter - WaarBenJij.nu Reizen naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lindsay Hunter - WaarBenJij.nu

Reizen naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

04 Augustus 2017 | Thailand, Chiang Mai

31 juli:
Vandaag stond het reizen naar "river kwai jungle rafts hotel" op de planning. Dit begon met een treinrit over de death railway. Prachtige treinreis door het Thaise platteland, met soms flinke afgronden, maar ontzettend mooi om te zien. Bij het eindstation Nam Tok, moesten we er uit. Vanuit daar moesten we nog een taxi/tuktuk nemen naar de pier. Dit was de enige manier om er te komen en dat wisten de chauffeurs helaas ook... We moesten dus flink betalen. We werden wel keurig netjes beneden bij de pier afgezet, waar we met een longtail boot naar ons huisje op de rivier werden vervoerd. Wat was deze overnachting toch prachtig, sprookjes achtig zelfs. Er was namelijk geen electriciteit, waardoor s Avonds alles verlicht was door kerosine lantaarntjes. Echt prachtig! Ook leuk was dat je vanaf het begin van het hotel het water in kon springen (met een reddingsvest) en naar het eind van het hotel kon drijven en er daar weer op klimmen. Na een middagje zwemmen, s Avonds nog lekker in de hangmat gelegen en heerlijk geslapen met kabbelend water wat onder je door stroomt.

1 augustus:
Dit zou een pittige dag worden, aangezien we vanaf Nam Tok naar Sukhothai wilde reizen. We konden van te voren niet opzoeken hoe we precies moesten gaan, aangezien we dus geen electriciteit en dus ook geen wifi hadden. Maargoed, na de longtail boot terug genomen te hebben naar de pier hebben we ons (alweer door die overdreven dure taxi chauffeurs) af laten zetten bij de bushalte naar Kanchanaburi. Met de lokale bus zijn we naar Kanchanaburi gegaan en zijn daar weer op een lokale bus naar Suphan Buri, waar we weer over moesten stappen op een mini van naar Ayuthayya. Dit ging allemaal zeer gemakkelijk en snel. Rond 15.00 kwamen we in Ayuthayya aan en wilde we de nachttrein boeken naar Sukhothai. Deze kwam echter om zo'n rot tijd aan dat we besloten de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. Deze ging pas om 23.35 dus we moesten onze tijd nog even uitzitten... Maar wat was die nachttrein een beleving! Kleine bedjes, geen raam en overal heen geschud. Uiteindelijk wel prima geslapen, aangezien we erg moe waren van het reizen.

Eindstand voertuigen deze dag: longtail boot, tuktuk/taxi, lokale bus, lokale bus, mini van & nachttrein

2 augustus:
Rond 12.00 kwamen we aan in Chiang Mai. We hadden van te voren al een kamer in een hostel geboekt in het oude centrum. Vanaf het station besloten we om met een tuktuk naar het hostel te gaan. Eenmaal aangekomen bleek het hostel ontzettend erg tegen te vallen. We kwamen in een klein kamertje met alleen een matras om de grond, geen deken, geen handdoeken en geen ramen. We besloten dus maar voor de volgende nacht meteen een ander hotel vlakbij te boeken. Na even uitgerust te hebben van al het reizen zijn we het oude centrum ingelopen en kwamen we al snel in de verleiding om een rode taxi (soort tuktuk) te nemen naar Wat Prahthat Doi Suthep, een tempel boven op een berg vlakbij Chiang Mai. Dit deden we samen met nog een ander stel waarmee we in de taxi werden gezet. Via veel slinger bochtjes zijn we uiteindelijk boven gekomen naar een mooie tempel met prachtig uitzicht. Wel erg toeristisch, maar zeker de moeite waard. Om de terugweg vroeg de taxi chauffeur of we nog bij een waterval wilde stoppen met een heel oud tempel complexje. Tuurlijk wilde we dat, er vanuit gaande dat we uiteindelijk wel flink zouden moeten betalen. Wat een prachtig iets was dit! Heerlijk rustig en er was geen toerist te bekennen. Uiteindelijk bleek dat de chauffeur inderdaad gratis er was gestopt en dat we niks bij hoefde te betalen, hij wilde ons het gewoon erg graag laten zien. Eenmaal weer beneden zijn we ons gaan opfrissen en zijn we gaan eten. Zelf heerlijke gele curry op (pittig!). In de avond nog naar de Night Market geweest. Hiervan verwachtte we niet veel, maar wat was deze groot bij aankomst, echt niet in woorden te omschrijven. Hier hebben we heerlijk de hele avond geslenterd.

3 augustus:
Vandaag hadden we nog een volle dag in Chiang Mai. Eerste wat we gedaan hebben is ons verplaatst naar het nieuwe hotel, wat was dit een verademing. Er waren handdoeken, airco, ramen en het was vele malen groter! Gek genoeg ook hier geen dekens.. slapen thaise zonder dekens? Daarna de stad weer in gegaan en moe dat we waren hadden we geen zin om echt meer dan een uur in de auto te gaan zitten om ergens te komen. We besloten dus om het oude centrum van Chiang Mai te gaan ontdekken. Dit deden we op de lekkere Hollandse manier 'FIETSEN'! Met de fiets zijn wel via smalle straatje door heel het oude centrum gefietst, parken gezien en tempels bezocht. Er zijn ontzettend veel tempels in het oude centrum, wel veel dezelfde, maar sommige zijn wel echt prachtig! Na de dag gefietst te hebben, zijn we s Avonds weer naar de Night Market geweest, aangezien we die gisteren zo leuk vonden en nog lang niet alles hadden gezien. Ook hier lekker met de fiets heen gegaan, toch wel lekker, alles zelf bepalen waar je heen gaat in plaats van met de tuktuk/taxi. Na weer een avond vol verbazing heerlijk in slaap gevallen in ons nieuwe hotel.

• 04 Augustus 2017 - 18:34

Chris:

Lindsay en Brian, erg leuk om zou via jullie verhalen mee te kunnen genieten. En Mullie avontuur in Thailand. Erg mooie foto's . We zijn straks benieuwd naar de volgende avonturen en de foto's. Veel plezier nog.

• 04 Augustus 2017 - 20:30

Jeff & Marg:

Hi Lindsay & Brian, wat een leuk verslag van jullie laatste 4 dagen, en ook hartstikke mooie foto's. Wij kijk echt uit naar jullie super verhalen. liefs nanny & granddad xx

• 05 Augustus 2017 - 23:22

Frans En Astrid:

Wat is het toch iedere keer weer een verrassing waar jullie komen te slapen! Maar wat een mooi verhaal weer met al jullie avonturen. Wij genieten mee!! Mam en pap xxx

• 06 Augustus 2017 - 12:23

Oma En Opa Van Eden:

Wat een prachtige vacantie beleven jullie tot nu toe. Ik sta versteld van

de variatie van reizen. Vooral het avontuur naar de river kwai is prachtig.

Blijf lekker genieten. we zien jullie volgende verslag met belangstelling tegemoet.